sobota, 20 kwietnia 2013

Sortery - przegląd



Planowałam, ale nie kupiłam i w sumie nie żałuję. Sorter może być naprawdę wartościowym prezentem dla malucha i jak nie wiecie, co kupić to warto rozważyć taką możliwość. Sortery rozwijają wiele ważnych umiejętności, tj.: koordynację ręka-oko, umiejętność analizy, rozróżnianie kształtów. Na początku warto umożliwić dziecku zapoznanie się z samą koncepcją sortera. Idealnie nadają się do tego sortery jednoelementowe, czyli na przykład takie:

Następnie można przejść do bardziej zaawansowanych sorterów. Postanowiłam zrobić krótki przegląd, który być może pomoże Wam zdecydować się na jakiś model.

Na początek sortery dla maluszków. Sortery te są wykonane z materiału, więc w zasadzie mogą być używane od urodzenia. Oba wyprodukowane przez firmę Lamaze.

 Następnie sortery "naturalne". Bardzo podoba mi się w nich prostota i kolorystyka.

Wonderworld Natural Shape Sorter   

Dwellstudio Shape Zoo Sorter

Geometric Shape Sorter
http://woodentoygallery.co.uk/product.php?id_product=164

Sortery 'tematyczne', czyli domki, pojazdy itp. Mogą być sorterem, ale nie muszą.
Janod Shape Sorting Truck
Janod Shape Sorting House
Sevi Noah's Ark Shape Sorter

Sortery ' wielofunkcjonalne', na przykład, 3 w 1: sorter, wieża do budowania i zabawka 'jedno w drugie'

Bigjigs Stacking Cubes


I jeszcze propozycja od firmy Haba. Gra i sorter w jednym.



Zosia ma dwa sortery: jeden zrobiony przeze ze mnie (DIY w jednym z kolejnych postów),
a drugi w pożyczonej od kuzynów kostce edukacyjnej. Niestety ani jeden, ani drugi nie podbił, póki co, jej serca.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz