wtorek, 3 września 2013

Temat tygodnia: Drzewo

W tym tygodniu poznawałyśmy drzewa, liście i leśne zwierzęta. Szczerze mówiąc zaplanowałam na ten tydzień dużo więcej, ale nie zdążyłyśmy wszystkiego zrobić. Planuję wrócić do tematu po powrocie z Polski.

Co robiłyśmy:

- karty z leśnymi zwierzętami (do pobrania tu)
- dopasowywanie figurek do kart. Udało mi się upolować w ludotece komplet klocków o leśnej tematyce

 

- uczyłyśmy się budowy drzewa. Przygotowałam Zosi filcowe puzzle i karty z częściami drzewa. Karty pobrałam z box'a Montessori po polsku



- przygotowałam zielony komplet do przesypywania i dla urozmaicenia dodałam kilka klamerek


- piórnik z zielonymi materiałami. Otwieranie i zamykanie idzie Zosi bardzo sprawnie. Czas pomyśleć o kolejnych rodzajach zapięć


- spacer w zielonej koszulce z zielonym smokiem


- dobieranie w pary. Na spacerze zebrałyśmy pary różnych rodzajów liści. Następnie je zalaminowałam i poprosiłam Zosię o wyszukanie par takich samych liści


- zrywanie listków mięty


- jedzenie zupy z zielonego groszku


Poza tym chodziłyśmy na spacery do parku, na których Zosia szukała szyszek i listków. Na jednym udało nam się spotkać konika polnego. Niestety nie zdążyłam go uwiecznić na zdjęciu. Zosia była zachwycona.

16 komentarzy:

  1. Te klocki świetne, gdzie to kupić? Jakaś firma cokolwiek?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Klocki Playmobil "Wizyta w rezerwacie". Dostępne na stronie producenta. Polecam :).

      Usuń
  2. Wlasnie sobie uswiadomilam, gdzie mieszkasz i pozazdroscilam!!! Chyba przylece w odwiedziny ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam serdecznie jestem w Pani gościem pierwszy raz ... zupełnie przypadkiem ... pięknie tu :) Mam pytanko szykam i szukam tego wszędzie ...a mianowicie tych kart z częściami drzewa ... czy Pani byłaby tak miła i podala link skąd można je pobrać będę bardzo wdzięczna. Dziękuje i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przerobiłam karty, które znalazłam na box'ie grupy Montessori po polsku. Mogę przesłać swoją wersję na maila. :)

      Usuń
    2. Dziękuję ślicznie byłabym naprawdę bardzo bardzo wdzięczna karolina.wojtyczka79@gmail.com. Pozdrawiam

      Usuń
    3. Wiem,ze ten wpis jest już dość stary ale może jest jeszcze szansa na przesłanie również mi kart z częściami drzewa, mój email nwpp@autograf.pl Była bym bardzo wdzięczna, bo nigdzie nie mogę ich znaleźć. Pozdrawiam

      Usuń
    4. Proszę sprawdzić pocztę. :)

      Usuń
  4. Witam, czy ja również mogę prosić o karty? donata.jedlikowska@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo podoba mi się wszystko, co robisz ze swoją córeczką. Szkoda, że dopiero teraz tu trafiłam. Na pewno będę teraz zaglądać regularnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi to słyszeć. Zapraszam jak najczęściej. :)

      Usuń
  6. W jakim wieku jest tutaj Zosia?

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam:) już post już dość dawno opublikowany ale czy jest szansa na karty z częściami drzewa? będę bardzo wdzięczna:) mój mail sandra.smykowska@o2.pl

    OdpowiedzUsuń