piątek, 8 listopada 2013

Origami: Ptak


Dzisiaj instrukcja jak wykonać prostego ptaka metodą origami. Wczoraj robiłam takie z dziećmi na warsztatach polonistycznych.


Potrzebne materiały:
papier do origami lub kwadratowa kartka najlepiej jednostronnie zadrukowana lub pomalowana (można zaproponować dziecku, żeby samo wybrało jakie ptak ma mieć upierzenie :))


Jak wykonać:
1.Składamy kartkę na pół wzdłuż przekątnej.
 
2. Zaginamy górny wierzchołek do dolnego boku, tak aby prawy bok i dolny pokryły się.
3. Odginamy kartkę z powrotem.
4. Prawy wierzchołek dociągamy do punktu zagięcia na lewym boku.
5. Lewy wierzchołek dociągamy do punktu zagięcia na prawym boku.
6. Odchylamy zagięcia.
7. Składamy kartkę na pół wzdłuż linii symetrii.

8. Ostatni etap to utworzenie dzioba. W tym celu zaginamy wierzchołek w jedną stronę. Następnie zaginamy w ten sam sposób w drugą stronę.
9. Wkładamy dziób do środka jak na rysunku. Gotowe.

Instrukcja po angielsku wraz ze schematem składania tu.

2 komentarze:

  1. Super ptaszek. Ja kiedyś kupiłam zestaw origami i niestety udało mi się dla Stasia zrobić tylko papugę i orła. łabędź i żuraw okazały się za trudne. Więc się do origami trochę zniechęciłam, ale tego ptaszka to chyba zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam. Jest naprawdę prosty. Dzieciaki miały dużo radochy po złożeniu :).

      Usuń